איך להגיע
  אוצרות מהמחסן
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  לוח מודעות
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  ילדים זה כל הספור!
  מילון וליש
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  קסם הנייר
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  סודות בבדים ותפרים
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  טל גרינפלד פלורידה
  מרסל ינקו Late DADA
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  טלי זורע חרוט בנוף
  תערוכות לפי שנים
  עודד פיינגרש דיאלוג
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אפרים משה ליליין
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  אחמד כנעאן על חבל דק
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  שולה ליס מסע אישי
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ הלך לעולמו
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  מיקי צדיק קורמת עור
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  מעגלים, דליה מאירי
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
ארץ ארץ דפי האמנים המשתתפים
אברהם נתון

אברהם נתון (נתנזון) (1906 – 1959)

אברהם נתון למד באקדמיה לאמנות בבורשט, נתון נולד ב1906 בכפר קטן, גבול אוקראינה מולדביה, (בין רוסיה לרומניה). נתון סיפר שבילדותו, ביל 5-6 היה חולה ונשאר בבית אז צייר על הקיר ואמו הייתה מספיק נבונה , לא כעסה אלא עודדה אותו להמשיך לצייר. המשפחה שלו שמנה 9 אחים ואחות אחת שנשארה רוסיה. עם הרוב אבד הקשרנתון נולד בהמשך דרכו למד באקדמיה לאמנויות בבוקרסט. עלה ארצה בעליה בלתי לגלית ב1935. הוא נישא לאשתו שהכיר כבר בחו"ל והיגיע לארץ ב1935. הוא עבד בכבישים, בחצץ למשל כביש צמח, וכל עבודה מזדמנת אחרת. אחר כך  עברו לרעננה שם מצא נתון עבודה בבית דפוס להדפסים, ליתוגרפיות. גם במהלך תקופה קשה של עבודות מזדמנות הוא צייר כל הזמן, לא היו לו בדים ולכן צייר משני הצדדים. בהמשך התקבל נתון כמורה בבית ספר ברמת גן כמורה לציור, מאז לימד ציור כל שנותיו בשני בתי ספר בגבעתיים. יאיר גרבוז היה תלמידו של נתון וכתב עליו בספריו. נתון צייר נופי ארץ ישראל, פורטרטים, רישומים. המעבר לאבסטרקט היה טבעי אחרי פאריז, הוא קרה לזה "קומפוזיציה", וזה נראה לה טבעי. נתון היה אחד האמנים המשמעותיים והבולטים  בקבוצת "אופקים חדשים"[1] אשר הטביעה חותם על המשך האמנות הישראלית. נתון היה דמות ציבורית, מעורב בשיח האינטלקטואלי בתל-אביב, האמין ב"שילוב בין זרמים מתקדמים באמנות וחלוציות היה בעיניו טבעי ומובן מאליו" בתחילת דרכו האמנותית היו יוריו בסגנון פוסט –אימפרסיוניסטי בסולם צבעים שקט שממנו בלט כתם צבע עז יותר, כתום או אדום. ב1951 שהה בפריס שם החלה השתחררות מאלמנטים פיגורטיביים בציוריו שהפכו לכתמי צבע  מצורות טבע לצורות גיאומטריות.  בתקופה שהיגיע לשיא מבחינה אמנותית, נתגלו סימני מחלתו, בהיותו בן 53 נפטר ממחלת הסטן.תערוכה רטרוספקטיבית מיצירתו נערכה בבית דיזנגוף (1952), בבצלאל בי-ם ובמוזיאון לאמנות חדישה בחיפה. בימים אלו יוצא ספר ומתוכננת תערוכה במוזיאון תל-אביב.
"כוח המשיכה של העבר ככוח המשיכה של האדמה. דרושים עצמת העזה, רצון מודע, ידע ושקידה, ככדי להשתחרר ממנו. אך זה כדאי. כי מי שחי היום עם העבר, איננו חי את ההווה ואיננו שייך לעבר. צעדו של האדם יכון תמיד קדימה ועיניו בפניו ולא בערפו..."  מדברי נתון


[1] קבוצת "אפקים חדשים" נוסדה ב1948 אחרי מחלוקת בין "אגודת נצירים" לקבוצת ראמנים בהובלת י. זריצקי. הסכסוך היה בהקשר לתצוגת אמנים ישראלים בביאנה בונציה אולם למעשה הקרע היה בעצם על נושא אידיאולוגי בנושא התיחסות ל"אמנות לשמה" אמנות אוניברסלית ובמיוחד פניה אל האבסטרקט.