איך להגיע
  לוח מודעות
  לב רעב -תערוכה בהשראת ספורי הספר
  חנה ניר קמגושנאי
  יורש, אקטואלי מתמיד
  אוצרות מהמחסן
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  ילדים זה כל הספור!
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  קסם הנייר
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  ורדה יתום
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  מילון וליש
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  סודות בבדים ותפרים
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  טל גרינפלד פלורידה
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  מרסל ינקו Late DADA
  טלי זורע חרוט בנוף
  אפרים משה ליליין
  תערוכות לפי שנים
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  עודד פיינגרש דיאלוג
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  אחמד כנעאן על חבל דק
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  שולה ליס מסע אישי
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  שמואל כץ הלך לעולמו
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  מיקי צדיק קורמת עור
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  מעגלים, דליה מאירי
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
ארץ ארץ דפי האמנים המשתתפים
אברהם נתון

אברהם נתון (נתנזון) (1906 – 1959)

אברהם נתון למד באקדמיה לאמנות בבורשט, נתון נולד ב1906 בכפר קטן, גבול אוקראינה מולדביה, (בין רוסיה לרומניה). נתון סיפר שבילדותו, ביל 5-6 היה חולה ונשאר בבית אז צייר על הקיר ואמו הייתה מספיק נבונה , לא כעסה אלא עודדה אותו להמשיך לצייר. המשפחה שלו שמנה 9 אחים ואחות אחת שנשארה רוסיה. עם הרוב אבד הקשרנתון נולד בהמשך דרכו למד באקדמיה לאמנויות בבוקרסט. עלה ארצה בעליה בלתי לגלית ב1935. הוא נישא לאשתו שהכיר כבר בחו"ל והיגיע לארץ ב1935. הוא עבד בכבישים, בחצץ למשל כביש צמח, וכל עבודה מזדמנת אחרת. אחר כך  עברו לרעננה שם מצא נתון עבודה בבית דפוס להדפסים, ליתוגרפיות. גם במהלך תקופה קשה של עבודות מזדמנות הוא צייר כל הזמן, לא היו לו בדים ולכן צייר משני הצדדים. בהמשך התקבל נתון כמורה בבית ספר ברמת גן כמורה לציור, מאז לימד ציור כל שנותיו בשני בתי ספר בגבעתיים. יאיר גרבוז היה תלמידו של נתון וכתב עליו בספריו. נתון צייר נופי ארץ ישראל, פורטרטים, רישומים. המעבר לאבסטרקט היה טבעי אחרי פאריז, הוא קרה לזה "קומפוזיציה", וזה נראה לה טבעי. נתון היה אחד האמנים המשמעותיים והבולטים  בקבוצת "אופקים חדשים"[1] אשר הטביעה חותם על המשך האמנות הישראלית. נתון היה דמות ציבורית, מעורב בשיח האינטלקטואלי בתל-אביב, האמין ב"שילוב בין זרמים מתקדמים באמנות וחלוציות היה בעיניו טבעי ומובן מאליו" בתחילת דרכו האמנותית היו יוריו בסגנון פוסט –אימפרסיוניסטי בסולם צבעים שקט שממנו בלט כתם צבע עז יותר, כתום או אדום. ב1951 שהה בפריס שם החלה השתחררות מאלמנטים פיגורטיביים בציוריו שהפכו לכתמי צבע  מצורות טבע לצורות גיאומטריות.  בתקופה שהיגיע לשיא מבחינה אמנותית, נתגלו סימני מחלתו, בהיותו בן 53 נפטר ממחלת הסטן.תערוכה רטרוספקטיבית מיצירתו נערכה בבית דיזנגוף (1952), בבצלאל בי-ם ובמוזיאון לאמנות חדישה בחיפה. בימים אלו יוצא ספר ומתוכננת תערוכה במוזיאון תל-אביב.
"כוח המשיכה של העבר ככוח המשיכה של האדמה. דרושים עצמת העזה, רצון מודע, ידע ושקידה, ככדי להשתחרר ממנו. אך זה כדאי. כי מי שחי היום עם העבר, איננו חי את ההווה ואיננו שייך לעבר. צעדו של האדם יכון תמיד קדימה ועיניו בפניו ולא בערפו..."  מדברי נתון


[1] קבוצת "אפקים חדשים" נוסדה ב1948 אחרי מחלוקת בין "אגודת נצירים" לקבוצת ראמנים בהובלת י. זריצקי. הסכסוך היה בהקשר לתצוגת אמנים ישראלים בביאנה בונציה אולם למעשה הקרע היה בעצם על נושא אידיאולוגי בנושא התיחסות ל"אמנות לשמה" אמנות אוניברסלית ובמיוחד פניה אל האבסטרקט.