איך להגיע
  אוצרות מהמחסן
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  לוח מודעות
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  ילדים זה כל הספור!
  מילון וליש
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  קסם הנייר
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  סודות בבדים ותפרים
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  טל גרינפלד פלורידה
  מרסל ינקו Late DADA
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  טלי זורע חרוט בנוף
  תערוכות לפי שנים
  עודד פיינגרש דיאלוג
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אפרים משה ליליין
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  אחמד כנעאן על חבל דק
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  שולה ליס מסע אישי
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ הלך לעולמו
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  מיקי צדיק קורמת עור
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  מעגלים, דליה מאירי
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
מאגזין הגלריה Abstract
מאיר פיצ'חדזה


מאיר פיצ'חדזה - דיוקן עצמי עם מזוודות 1996

שמן על נייר מודבק על בד, 50 X 58 ס"מ

נולד גרוזיה 1955 , עלה ישראל 1973 , חי ויוצר בתל-אביב


                                       מאיר פיצ'חדזה , רוויטל גרין

מאיר פיצ'חדזה (Meir Pichhadze) ממקם עצמו בנוף פתוח וקודר, נוף שלא לקוח מגרוזיה, ארץ הולדתו, ולא מהנוף המקומי, אלא, זהו נוף פנימי. הרקע המושחר מושג במריחת המצע ביסוד כהה, ורק אז מתחיל פיצ'חדזה להאיר את הבד החשוך: "לעבוד על בד לבן נראה לי כאילו אנחנו מלכלכים את הבד ומשחירים את האור"[1]. המלחמה של פיצ'חדזה בחושך, אקזיסטנציאליסטית, במובן שאין אמנות בחברה מפוייסת. כפי שמסביר אלבר קאמי  (Camus) "בכל מרד מצוייה התביעה המטאפיסית לאחדות, חוסר האפשרות להשיגה ויצורו של עולם תחליף. מנקודת ראות זו המרד הוא יוצרו של עולם. זו גם הגדרת האמנות"[2]. מתוך הרקע הכהה בוקע באופק אור, ספק זריחה ספק שקיעה; וישנן שלוש נקודות אור נוספות שאינן מגיעות ממקור טבעי: ראש האמן והחפצים אותם נושא בכל אחת מידיו.
דיוקן עצמי זה הוא מתוך סדרה שצויירה על פי תצלומים מבויימים בהם מופיע האמן נושא ספרים ומזוודות. בעבודה זו, הקומפוזיציה א-סימטרית מאחר וכל יד בגובה שונה. הדגשי האור על הדמות החשוכה מבליטים את המסע המנטלי לצד המסע הפיסי שהיא עוברת: הראש המואר מרמז על מסע פנימי שחווה האמן במקביל למסע חיצוני, בו חצה גבולות פיסיים; המזוודה היא אטריבוט במרחבו הפיסי של הנוסע והמהגר ומבחינה צורנית, המזוודה שמחזיק פיצ'חדזה ביד ימין ממשיכה את הקו הורטיקלי של השרוול ומקבילה לרגליו, המזוודה שמחזיק ביד שמאל היא הד לקו האופק; ולבסוף, הספרים, ממוקמים במרכז הקומפוזיציה,  מוחזקים קרוב מאד פיסית לגופו, בקרבת ליבו של האמן, דגש נוסף ניתן לספרים דרך הצבע. המקום האמיתי של היהודי, כותב אדמונד ז'אבס, "הוא הספר... המחשבה היהודית היא מחשבה נודדת... אי יכולת ליצור מקום, ליצור את המקום שלך"[3]. גישה זו פוטרת את פיצ'חדזה מלבחור בין זהותו המקורית לזו החדשה.



[1] דבריו של מאיר פיצ'חדזה מתוך מאמרו של יעקב בן הרצל, "מרוסיה באהבה", משקיהון, מס' 13, ינואר, 1991, עמ' 26.

[2] אלבר קאמי, האדם המורד, עם עובד, תל אביב, 1999, (1951), עמ' 213.

[3] אדמונד ז'אבס, זה המדבר, דבר אינו מכה בו שורש, 1991, בתוך: שרית שפירא, מסלולי נדודים: הגירה, מסעות ומעברים באמנות ישראלית עכשווית, מוזיאון ישראל, ירושלים, 1991, עמ' 17-9.